M A G Y A R O R S Z Á G 2 4
M A G Y A R O R S Z Á G 24


2019.05.22 08:36:39
2019.05.22 08:33:39
2019.05.22 08:29:30
2019.05.22 08:26:31
2019.05.22 08:23:28
2019.05.22 08:21:18
2019.05.22 08:18:56
2019.05.22 08:16:45
2019.05.22 08:14:33
2019.05.22 08:12:45
2019.05.20 08:29:46
2019.05.20 08:27:10
2019.05.20 08:23:59
2019.05.20 08:09:32
2019.05.19 09:10:12
2019.05.19 09:05:55
LMP: összeomlás szélén a közszolgáltatások
LMP: összeomlás szélén a közszolgáltatások
Összeomlás szélére került a közösségi közlekedés, a vízszolgáltatás, katasztrofális állapotban vannak az utak, rendszerproblémák vannak az egészségügy és az oktatás területén, illetve a szociális ágazatban is. Keresztes László Lóránt sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy a napokban a kormány részéről "egy nyilatkozatba burkolt bejelentés hangzott el" arról, hogy 2021-től nagy átalakítást terveznek a közösségi közlekedés szervezésében a közelgő piacnyitásra hivatkozva.

Az LMP-s politikus szerint nem az átalakítással van baj, hanem azzal, hogy a közösségi közlekedés területén kötelező piacnyitásra a kormány nem készítette fel a magyar vállalatokat, a magyar gazdaságot.

Úgy vélekedett, hogy a 2010 óta sokszor "belengetett" nemzeti buszgyártás nem valósult meg, ehelyett "a magát nemzetinek hazudó kormány" óriási állami támogatást ad kínai buszgyártók befektetéseinek. Az állami tulajdonú busztársaságoknál ugyanakkor katasztrofális a járművek életkora és műszaki állapota, így ezek a cégek alkalmatlanok lesznek arra, hogy a tendereken részt vegyenek.

Az LMP társelnöke emlékeztetett arra, hogy a párt már letett az asztalra egy átfogó közlekedési stratégiát, amit a szakma, az érdekképviseletek és az ellenzéki pártok is támogattak.

Javaslatuk szerint közlekedési szövetségeket kell létrehozni, amelyekben az önkormányzatoknak kiemelkedő szerepe van, országos integrált, ütemes menetrendet kell bevezetni, hogy kiküszöböljék a párhuzamosságokat, egységes tarifarendszert kell bevezetni és új alapokra kell építeni a finanszírozást. Ez egy nemzetbiztonsági szempontból is fontos szolgáltatás, ezért "nem szeretnénk ebben magáncégeket látni", garanciák is kellenek arra, hogy a "kormányzat holdudvarába tartozó cégek" ne mazsolázzák ki a tendereken a rentábilisan üzemeltethető viszonylatokat - fogalmazott az ellenzéki képviselő.

Rendkívül rossz állapotú a vidéki buszpark, a kormány pedig nem adja meg az önkormányzatoknak a kötelező szolgáltatásokhoz szükséges finanszírozást - jelezte még Keresztes László Lóránt.

Demeter Márta, az LMP másik társelnöke arról is beszélt, hogy a közlekedési ágazatban a munkakörülmények és az alacsony bérek miatt óriási az elvándorlás. Megállítható és megfordítható lenne ez a tendencia, amihez három intézkedést tartana szükségesnek.

Az LMP szerint vissza kell állítani - de társadalmilag igazságos formában - a buszvezetők számára a korengedményes és korkedvezményes nyugdíjat úgy, hogy az az egészségügyileg indokolt kompenzáció mellett a minél további munkavállalásra ösztönözzön. A másik lépés, hogy az állam a jelenlegi 38 ezer 650 forintról emelje 60 ezer forintra a 2008 óta változatlan összegű köztisztviselői illetményalapot, amivel megállítható lenne a kormányhivatalok kiürülése, az ügyintézők távozása.

Harmadik lépésként - és az európai parlamenti választások egyik tétjeként - azt határozta meg, hogy lesznek-e Magyarországon tisztességes európai bérek. Az LMP szerint az adott tagállam nemzetgazdasági teljesítőképességéhez mért európai minimálbérre van szükség, ami Magyarországon a jelenlegi összeg legalább duplájára emelését jelentené - hangsúlyozta Demeter Márta.

Hohn Krisztina, az Új Kezdet Párt alelnöke, az LMP-frakció tagja korábbi kistelepülési polgármesterként úgy jellemezte a vidéki közlekedési viszonyokat: a magyar mellékúthálózat csapnivaló. Különösen a zsáktelepülések esetében, ahol egyetlen úton lehet közlekedni, de ezek állapota miatt esetenként már a szemétszállítás sem megoldott, a buszok pedig naponta egyszer, esetleg kétszer mennek be.

Jelezte azt is, hogy az önkormányzati tulajdonú vízműveket nagy mértékben sújtó közműadó is leginkább a kistelepüléseknek káros, a vezetékek hosszúságában meghatározott adónem ugyanis magasabb, mint az adott településen befolyt bevétel, a hiányt pedig az önkormányzatoknak kell összeadnia. Már 3000 milliárd forint hiányzik a fejlesztési tervek finanszírozásából is, mert a vízdíjak nem elégségesek a leromlott állapotú vezetékek cseréjére - emelte ki a képviselő.

  
Forrás: MTI
24 Ó R A

2019.05.22 08:36:39
2019.05.22 08:33:39
2019.05.22 08:29:30
2019.05.22 08:26:31
2019.05.22 08:23:28
2019.05.22 08:21:18
2019.05.22 08:18:56
2019.05.22 08:16:45
2019.05.22 08:14:33
2019.05.22 08:12:45
2019.05.20 08:29:46
2019.05.20 08:27:10
Információ:
info@magyarorszag24.hu
Szerkesztőség:
szerkesztoseg@magyarorszag24.hu
Médiaajánlat letöltése (PDF)
sales@magyarorszag24.hu